Wednesday 3 July 2013

PCOS dan GLA Complex

Promo Julai. Beli 6 percuma 1 GLA Complex Shaklee.
*********************************************************************************

Sesuai dengan promo Shaklee sepanjang Julai ni, saya nak kongsi sedikit masalah yang sering dihadapi oleh ramai wanita di luar sana iaitu PCOS. walaupon kita tidak menghadapinya sekarang, tak bermakna kita bebas daripadanya selamanya ya. Walau bagaimanapon, banyakkan berdoa semoga ALLAH memberikan kita kesihatan yang berpanjangan. Amin.



APA ITU PCOS?
**************** 
Credit Artikel

PCOS ni ialah POLYCISTIC OVARIAN SYNDROME.Paling senang nak faham,masalah reproduksi yang terjadi daripada ketidakstabilan hormon yang membuatkan kitaran haid tak tentu.

Kajian menunjukkan 90% wanita yang mengalami haid tak teratur mengalami PCOS dan 30% yang tidak mengalami haid langsung adalah pengidap PCOS ini.

Punca PCOS masih tak diketahui sepenuhnya dan research sedang dijalankan untuk mengetahui sebab ianya terjadi.

Antara tanda utama PCOS termasuklah tiada ovulasi, ovari yang bengkak yang mengandungi cyst-cyst kecil didalamnya dan berat badan yang berlebihan.

PCOS terjadi kebanyakkan pada wanita pada usia 20-30 tak kira kaum dan budaya. Ia juga kerap terjadi dikalangan sanak saudara tapi bukan penyakit keturunan.

Ramai wanita mengalami gejala atau simtom yang berbeza beza diantara satu sama lain yang kadang-kadang membuatkan diagnosa secara klinikal menjadi sukar.

Ada juga yang mempunyai simtom yang terlalu ringan seperti jerawat kecil ada juga yang mempunyai simtom yang lebih teruk seperti tumbuh bulu berlebihan pada muka dan keguguran rambut.

Antara gejala PCOS ialah :
❀ Haid yang tidak teratur atau tiada ovulasi (kejap datang bulan,kejap tak)
❀ Tahap hormon androgen yang tinggi (terlebih hormon lelaki dan berbulu lebat)
❀ Polycystic Ovari (beberapa cyst dalam ovari)


PCOS yg terjd akibat kewujudan ketulan kecil yang dikenali sebagai CYST

In shaa ALLAH, dengan mengamalkan GLA Complex dari shaklee ini, masalah ini dapat ditangani. Walaupon tak sembuh 100% ( jenis PCOS yang berulang) sekurang-krangnya kita boleh mengawalnya daripada menjadi semakin teruk. 

Rata-rata penghidap PCOS mempunyai masalah kesukaran untuk hamil. Sekiranya anda mahu menimang cahaya mata, apa kata usaha dengan cara bervitamin pula. Tak salah kan? Berhasil atau tidak tidak terletak dalam tangan kita. Semuanya rezeki dari ALLAH. Yang penting kita berusaha.

Kelebihan lain GLA Complex Shaklee:
*******************************
. Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf.

Bukan sahaja individu yang sudah berumah tangga, malah individu yang masih bujang juga boleh mengamalkan GLA Complex.Selain untuk kesihatan dalaman, baik juga untuk kulit kerana GLA Complex dari shaklee ini turut mengandungi Vitamin E.

Testimoni GLA Complex
*************************
Antara mereka yang telah berjaya dengan GLA Complex shaklee.
Kepada yang masih belum berjaya, jangan berputus asa. Teruskan Vitamin anda dengan disiplin. In shaa ALLAH.
**********************************************************
Dulu sy ada masalah kencing kotor. Tiap2 bln pegi klinik amik ubat. Sbb x tahan sakit.. lwpas tu sy try mkn alfalfa dgn GLA. Alhamdulillah. Sy x penah ada masalah kencing kotor lg sampai skrg.. semlm check air kencing kat hospital utk medical check up. Doktor kata air kencing sy bersih. Wah teruja sy. Awk cuba alfalfa n gla. Setiap hari. N jgn lupa minum air masak secukupnya.
####################################################

TESTIMONI - rata rata sister ku sendiri amat berpuasa hati dengan GLA Shaklee.Memberinya keyakinan untk menjalankan kerja seharian.Sister ku sering menghadapi masalah senggugut hampir setiap bulan . kalau senggugut pasti mc. Dengan GLA Shaklee sebulan mencuba.sekarang sister ku tidak mengadu sakit lagi.Beliau amat berpuas hati dan amat menyukainya.Kulitnya semakin berseri dan mood semakin baik setiap hari bersama GLA Shaklee . cysts semakin mengecut.
###################################################

GLA COMPLEX............alhamdulillah,hari ni sy disahkan mngandung,,thanks to Norfadilah Idrus kerana suggest sy dgn Gla Complex
###################################################


Mahu dapatkan GLA sempena promosi beli 6 percuma 1 ni? Hubungi saya:
017-6120160
shidah



No comments:

Post a Comment